Wednesday, February 22, 2012

Website untuk keamanan warga di jalan

StreetViolence.org | Web untuk mencegah tindak kejahatan di jalan

StreetViolence.org sebuah websites yang dibuat secara independen di Inggris untuk melindungi dan sebagai pusat informasi untuk pelaporan bahkan penanganan dari pihak kepolisian tentang kekerasan di jalanan di London, Inggris. Website canggih ini dibuat dengan mengandalkan teknologi Google Map. Sehingga korban kejadian dapat melaporkan keberadaannya di mana, dan polisi atau kamera CCTV terdekat bisa langsung secara merespon untuk menolong.

Ini untuk memberikan kepercayaan kepada para korban dan saksi untuk selalu merasa terlindungi dari para preman dan penjahat jalanan yang selalu mengintai. Ternyata apakah sudah begitu tidak damainya berada di jalan?
Witness Confident is the independent charity that is taking a stand against the walk-on-by culture that fuels street violence, feeds fear and fractures communities. We launched on 9 September 2009 (9/9/9) and our plan is to have secured the cultural, legal and practical changes that are needed within the decade to reduce the level of street violence by 20%.
Our charitable objects are "to promote for the public benefit greater public participation in the prevention and solution of crime and to promote good citizenship and civic responsibility in England and Wales by:
  • working with communities to engage with and support individuals who witness violent or serious crime;
  • providing advice, guidance and assistance for individuals who witness violent or serious crime;
  • advancing ways that new technology can enable such greater public participation; and
  • undertaking research, influencing practice and policy and informing public perceptions".
Witness Confident is a registered charity (no 1131106) and a limited company (no 6917476) in England & Wales. We have also been designated a legal advice centre by the Bar Standards Board.
Selanjutnya untuk lebih mengenal kunjungi saja langsng ke StreetViolence.org
Judul: Website untuk keamanan warga di jalan ; Ditulis oleh bolosrewu ; Rating Blog: 4.5 dari 5

0 komentar :

Post a Comment